Ekskursija į Latviją 2014 m.

Peržiūrėję žemėlapyje lankytinas vietas nusprendėme aplankyti Latviją. Gražų rugpjūčio 21dienos rytą 43gyventojai ir 7darbuotojai pasukome link Jelgavos. Atvykę į miestą apžiūrėjome gražiai sutvarkytą Jelgavos centrą, pasivaikščiojome ant įspūdingai įrengto tilto nuo kurio atsiveria nuostabūs vietos kraštovaizdžiai. Nuo tilto savo kelionę tęsėme link G. Eliaso Jelgavos ir meno muziejaus – Academia Petrin.
Muziejaus pastatas, žinomas istoriniu „Academia Petrina“ pavadinimu, 1775 m. paskutiniojo Kuržemės ir Žiemgalos hercogo Pėterio Byrono iniciatyva buvo pastatytas ankstesnės hercogų miesto pilies vietoje. Jame veikė pirmoji Latvijoje aukštoji mokykla. Joje mokėsi labai daug būsimosios tarpukario nepriklausomos Lietuvos veikėjų. Pastato išorėje atminimo lentos čia besimokiusiems prezidentams. Jelgavos Istorijos ir meno muziejus, atidarytas beveik tuoj pat po paskutinės rūmų rekonstrukcijos. Muziejuje – 3 ekspozicijų salės. Tuo pat metu turėjome galimybę apžiūrėti ir ten eksponuojamą dailės paveikslų parodą. Pakeliui aplankėme Švč. Mergelės Marijos Nekalto Prasidėjimo katedra (Jelgavas katoļu Bezvainīgās jaunavas Marijas katedrāle). 1906 m. pastatyta pagal švedo architekto Karlo Eduardo Strandmanno projektą. Ji beje, itin panaši į Palangos ir Kelmės bažnyčias. Pasisėmę žinių apie Latvijos istoriją išvykome į basų kojų parką. Basų kojų parkas įkurtas jaukiame Kemerių nacionalinio parko kampelyje.
Basų kojų parką, kaip ir visą poilsio kompleksą „Valguma pasaule“ įkūrė viena šeima, šią idėją parsivežusi iš Vokietijos. Joje, kaip ir Austrijoje ar Šveicarijoje, panašių parkų yra daugybė. Baltijos šalyse kol kas jis vienintelis. Daugiau kaip dviejų kilometrų ilgio trasa nutiesta iš įvairiausių medžiagų – žvirgždo, akmenų, stiklo šukių, samanų, pušies kankorėžių, jūros smėlio, nendrių, rastų, skiedrų, molio, žolės, gaivaus upės vandens ir kt. Basų kojų parkas lankytojus traukia savo išskirtinumu, kur kiekvienas turi galimybę per savo potyrius patirti begalę emocijų. Tai ne šiaip sau įdomi pramoga, bet ir sveikatos stiprinimas – juk žmogaus pėdose yra daugybė aktyvių taškų, kurių stimuliavimas turi teigiamą poveikį organizmui. Basomis keliaujant nelygiais šio tako paviršiais stiprinami kojų raumenys, raiščiai ir sąnariai, dingsta galvos skausmas. Prie įėjimo į parką stovi didžiulė žmogaus pėdos skulptūra su joje pažymėtais nerviniais centrais (taškais) su kuriais jie yra susiję. Parke esantys užrašai ant plakatų pasakoja apie taip, kai pėdų masažas stimuliuoja kraujotaką, stiprėja imuninė sistema ir visas virškinimo aparatas, dingsta nervinė įtampa, raumenų nuovargis, stiprėja gyvybiškai svarbių organų darbas.
2,5 km ilgio trasą iš įvairių paviršių nusprendėme išbandyti ir mes. Nuvykus į vietą visiems gyventojams buvo labai keista, kad reikės po parką eiti basomis. Dalis jų net galvojo, kad juokaujame ir nenorėjo autis batų. Kai kuriems gyventojams įveikti trasą basomis buvo tikras iššūkis. Pilni įspūdžių, gerų emocijų, visi sveiki, bet truputi pavargę sėdome į autobusą ir leidomės prie jūros. Drąsiausių, norinčių maudytis neišgąsdino net šaltokas jūros vanduo. Paskutines teigiamas ekskursijos emocijas gyventojai patyrė apsipirkinėdami parduotuvėje. Laimingi, kupinais krepšiais pirkinių ir lauktuvių, grįžome namo.